پیگمنت (رنگدانه), کاربرد, معنویات

اکسيد ها براي بتن(بخش دوم)

پيگمنت براي بتن

فرآوری اکسید آهن برای استفاده به عنوان یک رنگدانه بتن

اکسید آهن می تواند طبیعی یا مصنوعی باشد و به همین ترتیب ممکن است از طرق مختلف برای استفاده به عنوان رنگدانه تولید شود. برخی از رنگدانه ها حتی ممکن است از ترکیبی از منابع طبیعی و مصنوعی اکسید آهن استفاده کنند.
اکسید آهن طبیعی
از مدت ها قبل از اکسیدهای آهن طبیعی به عنوان رنگدانه استفاده می شده است که نقاشی های غار پیش از تاریخ نمونه بارز آن است.
در طبیعت ، اکسید آهن را می توان از هماتیت (متداول ترین) ، لیمونیت ها و مگنتیت بدست آورد که هرکدام طیف رنگی خاص خود را دارند. گوتیت ، یک هیدروکسید آهن نیز به عنوان رنگدانه به طور گسترده ای استفاده می شود.
برای تولید رنگدانه های اکسید آهن ، مواد معدنی فوق الذکر ممکن است تحت فرآیند سنگ زنی ، شستشو ، خشک کردن ، مخلوط کردن ، یا سایر فرآیندهای تبدیل سنگ به یک محیط رنگدانه ای مناسب قرار گیرند.
با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تقاضا برای کیفیت ، از IOP طبیعی در حال حاضر در مقایسه با IOP مصنوعی کمتر استفاده می شود. نقطه ضعف IOP های طبیعی این است که آنها می توانند قدرت رنگ آمیزی کمتری داشته و به عنوان یک محصول استخراج شده ، در مقایسه با تولید شده در یک محیط کنترل شده تر ناسازگار باشند.
اکسید آهن مصنوعی
IOP های مصنوعی به دلیل سازگاری و مقاومت در رنگ آمیزی بالا شناخته می شوند و معمولاً از طریق تجزیه حرارتی نمک ها یا ترکیبات آهن ، رسوب نمک های آهن به دنبال اکسیداسیون یا کاهش ترکیبات آلی تولید می شوند.
دانه بندی رنگدانه های اکسید آهن برای استفاده در بتن
دانه بندی اکسید آهن برای استفاده در بتن به دو صورت پودر و گرانول استفاده می شود که نوع پودری آن بیشتر مورد توجه می باشد.
توان تامین
گروه پودر مارکت آماده تامین پیگمنت های اکسید آهن طبیعی و سنتزی برای مصارف بتن های رنگی و صنعت ساختمان می باشد.
جهت مطالعه بخش اول کليک کنيد

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.
۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸
۰۹۱۹۳۶۸۳۲۸۹

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *