روی, محصولات

گرد روی چیست؟ کاربرد گرد روی در صنعت

پودر روي و گرد روي فروش پودر روي و گرد روي  خريد پودر روي و گرد روي قيمت پودر روي و گرد روي جهت مصارف شيميايي استحصال طلا با پودر روي استحصال نقره با پودر روي

 

گرد روی


بسیاری از مواقع در بازار و صنعت به اشتباه پودر روی و گرد روی را یک محصول معرفی میکنند. اما این کار سبب ایجاد مشکلات جدی در کار می شود.
در واقع تفاوت این دو محصول در جنس و آنالیز آن نیست. تفاوت اصلی آن ها در سایز و دانه بندی می باشد. در گرد روی سایز ماده از ۲ میکرون تا ۹ میکرون می باشد و پودر روی بالاتر از ۹ میکرون.
مصارف و کاربرد این دو نیز طبیعتاً متفاوت می باشد و هنگام خرید باید حتماً به این مورد توجه ویژه ای داشت.
در ادامه مطلب به چند مورد از کاربردهای گرد رویگرد روی در صنعت اشاره می کنیم.

 

۱-یک روش عالی جهت جلوگیری از زنگ زدگی:


روی برای جلوگیری از زنگ زدگی برای فلزات دیگر مانند آهن استفاده می شود. گالوانیزاسیون گرد روی یک روش بسیار عالی برای محافظت فلز از زنگ است. این عمل یک لایه بر روی سطح فلز ایجاد می کند و تأثیرات جوهای تهاجمی محیط بر روی فلز را کاهش می دهد.
برای رنگ آمیزی ساختارهای بزرگ مانند ابزارهای دریایی، ظروف و سکوها، این نوع پوشش گزینه مناسبی است. جهت نقاشی پل نیز رنگهای مبتنی بر روی بیشتر مفید هستند. در آب، این پوشش غیر قابل حل است.

 

۲-کاربرد روی در صنعت شیمیایی:


روی نقش مهمی در صنعت شیمیایی دارد. جهت تولید مواد شیمیایی مختلف، تولید کنندگان از فسفید روی با ترکیبات مختلف دیگر استفاده می کنند. آنها همچنین در زمان تولید از طریق فرآیند الکترولیز، روی را تصفیه می کنند. آنها روی را برای تولید نیتروبنزن و به عنوان یک کاتالیزور و پلیمریزاسیون استفاده می کنند. بنابراین، پودر روی نقش مهمی در تولید مواد مخدر دارد.
پودر روی به عنوان یک نوع رسوب دهنده استفاده می شود. از روی جهت تصفیه محلول های مختلفی که حاوی فلزات مانند کادمیوم، مس، نقره و طلا هستند استفاده می شود.
همچنین اگر در زمینه روانکاری کار می کنید، پودر روی می تواند به عنوان یک نوع کاتالیزور برای تولید بنزن و بنزین مفید باشد.

 

دیگر کاربردها:

برای ایجاد یک لایه محافظ پوششی بر روی فولاد، متخصصان، فرایند گالوانیزه مکانیکی را انجام می دهند. آنها فولاد را تمیز می کنند و آن را در یک ظرف قرار می دهند که حاوی گرد روی است.
رنگ روی بسیار با دوام است. بسیاری از گیره ها و لنگرها به صورت مکانیکی گالوانیزه می شوند. فرآیند گالوانیزاسیون در محافظت روی، به حفظ صافی سطح کمک می کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *