آهن, اکسید, محصولات

لنت نیمه متالیک چیست؟

لنت ترمز نیمه متالیک

درباره لنت


لنت ترمز در سال ۱۹۰۲ فردریک لنکستر اختراع شد. لنت قسمتی از سیستم ترمز است که در اکثر خودرو های سبک، سنگین و حتی در بعضی از ماشین آلات صنعتی به عنوان نیروی مقاومتی در برابر حرکت از خود عکس العمل نشان می دهد و باعث توقف وسیله و کاهش حرکت آن می شود. لنت ترمز با به وجود آوردن اصطکاک با کاسه  ترمز، باعث شتاب منفی در خودرو می شود.

لنت باید ضریب اصطکاکی  بالا و پایدار داشته باشد و با تغییرات درجه حرارت  خاصیت خود را از دست ندهد، همچنین باید در مقابل ساییدگی استحکام کافی داشته باشد و کاسه ترمز را خراش ندهد. طول عمر لنت به فاکتورهایی از قبیل نوع خودرو، سرعت، وزن، جنس لنت، شرایط جاده ای و نوع دیسک چرخ بستگی دارد، همچنین لنت های عقب ۲ الی ۳ برابر لنت های جلو عمر خواهند کرد.

لطفا جهت استعلام قیمت محصولات با شماره های زیر تماس بگیرید.

۰۹۱۹۳۶۸۳۲۸۹

۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸

جنس لنت ترمز


لنت ها اصولا از الیاف، پر کننده ها، اصلاح کننده های اصطکاک و رزین های اتصال دهنده ساخته شده اند. نوع مواد به کار رفته و درصد استفاده از آن ها در هر بخش تبدیل به اسرار شرکت ها و فاکتورهای  برتری نسبت به یکدیگر گشته است.

[/vc_column_text][us_separator][vc_column_text]

لنت نیمه متالیک (Semi Metall) 


متداول ترین نوع لنت های ترمز مورد استفاده در خودروهای جاده ای لنت های نیمه متالیک می باشند. این لنت ها به دلیل استفاده از عناصر فلزی در ساختار آن ها به این نام نامیده می شوند. بیشتر مواد آن ها از ذرات آهن تشکیل شده است. همچنین در ساختار آن ها از مقادیر بالای گرافیت که با کمک نفتی ممزوج شده استفاده گردیده است که این به کمک ذرات آهن باعث انتقال حرارت خوب لنت می شود به طوری که حرارت را به خوبی به دیسک انتقال می دهند و در نتیجه خنک تر از لنت های ارگانیک کار می کنند. این خنک ماندن سیستم باعث طولانی شدن عمر این نوع لنت می شود.

این نوع لنت ها قدرت ترمز گیری در دماهای بالا را افزایش می دهد. لنت های نیمه متالیک برای خودروهایی که در ترافیک شهری رفت و آمد زیادی دارند و یا بار سنگین با خودرو ها جا به جا می کنند بسیار مناسب می باشد.

تامین مواد اولیه


گروه پودر مارکت آماده تامین مواد اولیه فلزی و غیر فلزی صنایع تولید لنت با قابلیت سازگاری با انوع فرمولاسیون مانند:

پودر آهن: تامین پودر آهن با خلوص مختلف

اکسید آهن: اکسید آهن مشکی و قرمز ( اخرا) با خلوص مختلف

پودر آلومینیوم

پودر مس

باریت لنتی

ورمیکولیت لنتی

و…

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *