آلومینیوم, کاربرد

موارد مصرف و کاربردهای پودر آلومینیوم خالص

پودر آلومینیوم خالص

مواد منفجره


پودر آلومینیوم بسیار قابل اشتعال است و به همین دلیل یکی از رایج ترین کاربردهای آن در نمایشگرهای پیروتکنیکی است. پودر آلومینیوم بسیار روشن می سوزد و برای ایجاد جلوه های مختلف فلاش در نمایشگرها با استفاده از پودرهای مختلف استفاده می شود.

همچنین در ظرفیت مشابهی به عنوان یک ماده در مواد منفجره مورد استفاده در معادن تجاری استفاده می شود.

رنگ


پودر آلومینیوم اغلب برای ایجاد رنگدانه های فلزی نقره ای استفاده می شود و گاهی در فروشگاه ها به عنوان برنز آلومینیومی فروخته می شود. برنز آلومینیومی یک پودر آلومینیومی پوسته پوسته است که معمولاً با استئیتیت یا ترکیب دیگری روکش می شود که واکنش پذیری آن را کاهش می دهد. رنگدانه های ساخته شده با پودر آلومینیوم به طور کلی در الکترونیک ، بسته بندی و در صنعت خودرو به عنوان پوشش استفاده می شوند.

همچنین از پودر آلومینیوم برای ایجاد خمیر ضخیم که روی قسمت پشتی سلولهای خورشیدی فتوولتائیک رنگ شده استفاده می شود تا رسانا شود.

به طور کلی از کاربردهای پودر آلومینیوم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

از پودرهای آلومینیوم در رنگ ها ، رنگدانه ها ، روکش های محافظ ، جوهر چاپی ، سوخت موشک ، مواد منفجره ، ساینده و سرامیک استفاده می شود. تولید مواد شیمیایی آلومینیوم غیر آلی و آلی؛ و به عنوان کاتالیزور پودر Pyro با کربن مخلوط می شود و در ساخت آتش بازی استفاده می شود. از پودر درشت در آلومینوترمی (واکنش ترمیت) استفاده می شود.

توانایی تامین

گروه پودر مارکت توانایی تامین پودر آلومینیوم در سایز های ۴۵،۶۳،۱۰۰،۲۰۰،۳۰۰،۴۰۰و۵۰۰ میکرون با خلوص ۹۷ تا ۹۹ درصد در مقادیر تناژ و کمتر از تناژ را دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *