روی, کاربرد, معنویات

تفاوت بین پودر روی و گرد روی

پودر روي و گرد روي فروش پودر روي و گرد روي  خريد پودر روي و گرد روي قيمت پودر روي و گرد روي جهت مصارف شيميايي استحصال طلا با پودر روي استحصال نقره با پودر روي

پودر روی و گرد  روی متفاوت هستند. اگرچه ریشه هر دو آنها یکسان است ، عملکرد آنها متفاوت است. این امر در درجه اول به دلیل تفاوت بین اندازه ذرات آنها است. دانستن اینکه در کجا از گرد و روی و در کجا از پودر روی استفاده می شود ، مهم است.

گرد روی چیست؟

گرد روی اساساً چیزی جز ذرات فیزیکی روی نیست (بین ۲٫۵ میکرومتر تا ۹٫۰ میکرومتر). این می تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود ، برخی از اهداف عبارتند از:

۱- در رنگ ها: ما می دانیم فلزاتی مانند روی و آلومینیوم به راحتی زنگ نمی زنند. از این رو گرد روی در رنگها استفاده می شود تا از خوردگی و زنگ زدگی موادی که روی آن قرار گرفته است جلوگیری کند. رنگ غنی از روی می تواند از زنگ زدگی و خوردگی سطوح فولادی جلوگیری کند و کاربردهای صنعتی بسیاری دارد. این رنگ می تواند یک پوشش سنگین را برای سازه های بزرگ مانند سکوهای نفتی دریایی و سایر تجهیزات دریایی فراهم کند. از رنگ حاوی پودر روی نیز می توان روی پل ها استفاده کرد.

۲- در الکترومتالورژی: می دانیم که در سری الکتروشیمیایی یا EC ، روی از فلزاتی مانند مس ، جیوه ، آهن و غیره بالاتر است. از این رو برای حذف کاتیون های این فلزات از محلول ها استفاده می شود.

۳- در مواد منفجره: گرد و غبار روی ماهیت کمی انفجاری دارد. از این رو ، به نوعی در مواد منفجره ارزان قیمت مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه فعال سازی گرد و غبار روی:

می توان آن را با هم زدن با HCl رقیق فعال کرد ، سپس با آب مقطر ، اتانول و دی اتیل مطلق قبل از خشک شدن سخت شستشو داد. این روش اکسیدهای سطح روی را که با ایستادن در هوا به آرامی تشکیل می شوند ، از بین می برد. هیچ خاصیت سمی شناخته شده ای مربوط به روی یا فلزات آلی آن وجود ندارد.

پودر روی چیست

پودر روی که به عنوان گرانول روی نیز شناخته می شود ، یک پودر فلز خالص با رنگ خاکستری مایل به آبی با اندازه ذرات بالای ۹٫۰ میکرومتر است. هنگامی که بخارات تصفیه شده روی متراکم می شوند ، تولید می شود. برخی از ویژگی های آن کیفیت ثابت ، عملکرد بهتر و زمان واکنش سریع است. پودر روی برای اهداف مختلف در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده عمدتا در گالوانیزه سازی به عنوان ماده ضد خوردگی در فولاد استفاده می شود. در ریخته گری قطعات دقیق در ساخت برنج؛ در ساختن رنگ؛ در پزشکی و لوازم آرایشی و به عنوان عناصر غذایی خرد برای حیوانات ، گیاهان و انسانها.

 

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید ۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *