معنویات

پودر برنج چیست؟

پودر برنج

پودرهای فلز برنج آلیاژهایی هستند که از مس و روی تشکیل شده اند. به دلیل ضریب اصطکاک بسیار پایین، مقاومت در برابر خوردگی عالی و هدایت حرارتی، در صنایع مختلف مانند الکترونیک استفاده می شود.

اشکال فیزیکی برنج

انواع مختلفی از توزیع اندازه ها مانند گرانول، پودر، نوار و سیم وجود دارد.

انواع شیمیایی برنج

آلیاژ های استاندارد پودر برنج

Cu=55%/Zn=45%

Cu=65/Zn=35%

Cu=70/Zn=30%

Cu=80%/Zn=20%

Cu=85%/Zn=15%

Cu=90%/Zn=10%

نوع فلز برنج

برنج دریایی حاوی ۳۰ درصد روی و ۱ درصد قلع است و در اکثر محیط‌ ها از روی برنج زدایی جلوگیری می‌کند.

آلیاژ Aich دارای ۶۰٫۶۶ درصد مس، ۳۶٫۵۸ درصد روی، ۱٫۰۲ درصد قلع و ۱٫۷۴ درصد آهن است. از نظر مقاومت در برابر خوردگی، سختی و چقرمگی عالی است و برای کشتی ها طراحی شده است. کاربرد منحصر به فرد آن برای محافظت از کف کشتی است، اما اخیراً به دلیل توسعه حفاظت کاتدی از محبوبیت کمتری برخوردار شده است. ظاهر این آلیاژ شبیه طلاست.

برنج α با محتوای روی ۳۵ درصد یا کمتر، چکش خوار است، می تواند به صورت سرد کار شود و برای پرس و آهنگری استفاده می شود. دارای طراحی کریستالی مکعبی به صورت وسط است و تنها یک فاز را حفظ می کند. پرنس فلز نوعی برنج α با ۷۵ درصد مس و ۲۵ درصد روی است. به دلیل رنگ زرد زیبای آن به عنوان بدلی از طلا استفاده می شد و به نام روپرت رود راین نامگذاری شد.

برنج α-β (Man metal) که به آن دو برنج نیز می گویند، حاوی ۳۵-۴۵ درصد روی است و برای پردازش گرم مناسب است. برنج αβ معمولاً گرم کار می شود.

مشخصات پودر فلز برنج

پودر فلز برنج برای مواد اصطکاکی، چرخ دنده، چرخ، مهره، سوپاپ، بست، سخت افزار، سیلندر قفل، پیچ و مهره، کیت خودرو، تجهیزات نظامی استفاده می شود.

پودر برنج دارای کیفیت خوب، محتوای اسید کم و خلوص بالا است.

ظاهر پودر برنج: رنگ یکنواخت، طلایی، نامشخص

ویژگی های پودر برنج: محتوای روی در پودر برنج به شدت بر خواص مکانیکی و کارایی تأثیر می گذارد.

پودر برنج همچنین بر هدایت الکتریکی، هدایت حرارتی و چگالی تأثیر می گذارد. ما پودر برنج را طبق درخواست مشتریان تولید می کنیم و می توانیم به طور انعطاف پذیر سفارشات ترکیب شیمیایی و اندازه ذرات انجام دهیم دهیم.

فرآیند تولید پودر برنج: ورق مس الکترولیتی – ذوب – اتمیزه کردن آب – خشک کردن

بسته بندی مخلوط الک آنیلینگ کراش

کاربردهای پودر برنج متالورژی پودر، اصطکاک، ضد اصطکاک، ابزار الماس، لحیم کاری، و شیمی

نتیجه گیری

پودر برنج ریز و با خلوص بالا به عنوان ماده اولیه برای ریخته گری سرد در رزین های ریخته گری مانند پلی استر، اپوکسی و رزین های پلی اورتان سریع ریخته گری برای ایجاد ظاهر و احساس برنج فلزی اصیل استفاده می شود. علاوه بر این، به مقدار قابل توجهی به مخلوط رزین اضافه می شود و به عنوان پرکننده برای افزایش چگالی مواد ریخته گری و هدایت حرارتی استفاده می شود. ریخته گری سرد اصطلاحی است که برای توصیف مخلوط کردن پودر فلز به رزین برای ایجاد ریخته گری با ظاهر فلزی استفاده می شود. ریخته‌گری سخت فلزات فرآیندی سریع و بسیار ارزان‌تر از ریخته‌گری فلزات مذاب (روش موم گمشده) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *