مس, معنویات

کاربردهای غیر ساختاری پودرهای مس و آلیاژ مس(بخش دوم)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

لحیم کاری

پودرهای مس و آلیاژ مس به شکل خمیر به عنوان فلزات پرکننده برای لحیم کاری قطعات فولادی و آلیاژ مس استفاده می شوند. خمیر آلیاژ لحیم کاری شامل پودر مس یا آلیاژ مس (۵۵-۹۰)) و یک چسبنده خنثی (۱۰-۳۵) است. ممکن است حاوی شار باشد (یا نباشد) (حداکثر ۱۰). به عنوان مثال ، در برخی از عملیات لحیم کاری با جو کنترل شده ، شار لازم نیست. قوام خمیر از آنهایی که می توان اسپری کرد تا مواردی که شبیه بتونه هستند متفاوت است.

مهمترین مزیت استفاده از خمیر در لحیم کاری کوره ، این است که می توانید مقدار کنترل شده ای از خمیر را در محل مورد نظر با اپلیکاتورهای اتوماتیک یا دستی قرار دهید. در صورت نیاز به شار ، با خمیر ترکیب می شود ، سرعت آماده سازی مونتاژ را افزایش می دهد و هزینه های کار را کاهش می دهد. آلیاژهای خمیر نیز می توانند در شکل های نامنظم توزیع شوند ، این یک مزیت نسبت به پریفرم ها است.

بیشترین کاربرد خمیر لحیم کاری مس در لحیم کاری اجزای فولادی کربنی و آلیاژی است. آنها را می توان در انواع اتمسفرهای کاهش دهنده یا در خلاء با استفاده از خمیر بدون جریان لحیم کرد. فولادهای ضد زنگ همچنین می توانند با خمیرهای بدون شار در هیدروژن یا خلاء لحیم شوند. از خمیرهای حاوی شار می توان برای لحیم کاری فولادهای کم کربن ، کم آلیاژ و ضد زنگ در جو گاز بی اثر استفاده کرد.

برای لحیم کاری با مس به دمای ۲۰۵۰ درجه فارنهایت (۱۱۳۰ درجه سانتی گراد) نیاز است. از پودرهای آلیاژ مس می توان در مواردی که دمای پایین تر برای لحیم کاری مطلوب است استفاده کرد. خمیرهای برنزی مس قلع (۹۰Cu-10Sn) را می توان در دمای ۱۹۲۵ درجه فارنهایت (۱۱۵۰ درجه سانتی گراد) برای لحیم کاری قطعات فولادی و آلیاژهای مس نیکل استفاده کرد. مس-روی-قلع (۵۹٫۲۵Cu-40Zn-0.75Sn) را می توان در دمای ۱۷۰۰ درجه فارنهایت (۹۲۵ درجه سانتی گراد) برای فولادهای لحیم کاری ، پایه مس و آلیاژهای پایه نیکل استفاده کرد. با این حال ، شار با آلیاژ مس-روی-قلع مورد نیاز است.

کاربردهای شیمیایی

پودر مس به عنوان کاتالیزور در عملیات شیمیایی مختلف استفاده می شود. در یک فرآیند ، افزودن پودر مس فعال به محلولهای حاوی سیانیدها و تارتاراتها باعث رسوب سرب ، بیسموت ، قلع ، کادمیوم و نقره می شود اما روی ، کبالت ، نیکل ، مس و آلومینیوم در محلول باقی می مانند.

سایر کاربرد ها

از هدایت الکتریکی عالی پودر مس برای آماده سازی برخی از مدارهای چاپی برای استفاده در برنامه های رادیویی و تلویزیونی استفاده می شود.

پودر مس به سیمان های اکسی کلراید خواص ضد جرقه و قارچ کش می دهد.

ترکیبی حاوی پودرهای مس ، سرب و روی برای پوشاندن نخ های لوله حفاری نفت استفاده می شود تا در هنگام برچیدن تجهیزات به شکستن آنها کمک کند.

پودر برنج به ترکیب مورد استفاده در ساخت چیپ های پوکر برای افزایش وزن تراشه ها اضافه می شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

جهت مطالعه بخش اول کلیک کنید

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_message]جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.
۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸
۰۹۱۹۳۶۸۳۲۸۹[/us_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_grid taxonomy_category=”%d9%85%d8%b3,products”][/vc_column][/vc_row]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *