آلومینیوم, کاربرد, معنویات

کاربرد های پودر آلومینیوم

پودر آلومینیوم

 

آلومینیوم بیشتراز هر فلز غیر آهنی دیگری در جهان تولید می شود. همچنین هیچ کدام از فلزات غیر آهنی به اندازه آلومینیوم دارای طیف وسیعی از کاربردها نیستند. این فلز دارای هدایت حرارتی و الکتریکی بالا و استحکام بالایی است ، به ویژه هنگامی که با مقادیر کمی فلزات دیگر مانند سیلیکون و منگنز آلیاژ شود. آلومینیوم بسیار انعطاف پذیر است و می تواند به راحتی در انواع اشکال پیچیده تولید شود.

مقاومت آن در برابر خوردگی و ظاهر جذاب آن باعث می شود این فلز برای بسیاری از کاربردها در صنعت ساختمان مناسب باشد. سبکی آن (چگالی آلومینیوم کمتر از نصف فولاد است) آن را به مهمترین فلز در صنعت هواپیما تبدیل می کند.

در استفاده از برق با مس ، در ساخت و ساز با فولاد ، در ریخته گری با روی و در خواص بدون خوردگی با فولاد ضد زنگ رقابت می کند. همچنین از آن برای “اکسیداسیون زدایی” استفاده می شود ، یعنی خاصیت حذف اکسیژن از آهن و فولاد مذاب. تعداد اندکی از فعالیتهای تولیدی و صنعتی وجود دارد که از این فلز مفید استفاده نکند.

آلیاژ پذیری

خواص آلومینیوم مانند ، استحکام ، چگالی ، کارایی ، هدایت الکتریکی و مقاومت در برابر خوردگی با افزودن عناصر دیگر مانند منیزیم ، سیلیکون یا روی تحت تأثیر قرار می گیرد.

پودرآلومینیوم

از پودر آلومینیوم در تولید انواع مواد منفجره و آتش زا استفاده می شود. همچنین در تولید انواع خاصی از وسایل الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. پودر آلومینیوم در بسیاری از رنگها مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از محصولات برای حمل جریان الکتریکی طراحی شده اند ، مانند سلول های خورشیدی اغلب با استفاده از پودر آلومینیوم ساخته می شوند. سوخت موشک اغلب از آلومینیوم ساخته می شود و بسیاری از سوخت های جامد موشک بر اساس واکنش های شیمیایی مربوط به این فلز است.

خمیر آلومینیوم

خمیر آلومینیوم که به آن خمیر پودر آلومینیوم ، خمیر فلش و خمیر نقره می گویند. مواد اصلی تشکیل دهنده ذرات آلومینیوم پوسته پوسته (فلیک) و حلال نفت است.تکه های آلومینیوم به طور یکنواخت در فیلم پوشش پراکنده می شوند. فیلم های روکش براق بدست می آیند زیرا تکه های آلومینیومی نور را منعکس می کنند.

می توان با کنترل توزیع اندازه ذرات و شکل ذرات براق کننده های مختلفی ارائه دهیم. فیلم رنگ آمیخته شده با رنگدانه های شفاف ، دارای “جلوه های متالیک رنگی متفاوت” است و جلوه تزئینی بسیار زرق و برق دار و زیبا است.

خمیر آلومینیوم نوعی رنگدانه فلزی است که معمولاً در پلاستیک ، روکش ، خودرو ، چاپ و سایر صنایع استفاده می شود.

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.
۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸
۰۹۱۹۳۶۸۳۲۸۹

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *