اکسید, معنویات

مصارف اکسید آهن در ترمز، و اصطکاک

مصارف اکسید آهن در ترمز، و اصطکاک

خودرو، ترمز، و اصطکاک

در حالی که مگنتیت برای قرن‌ها یک ماده خام مهم برای آهن و فولاد بوده است، دانشمندان و مهندسان همچنان به کشف کاربردهای جدید ابتکاری برای این ماده ادامه می‌دهند. کاربرد مگنتیت چه در صنعت خودروها باشد و چه صنایع پلیمری باشد، کاربرد مگنتیت همچنان در این زمینه های جدید و هیجان انگیز ادامه دارد.

بهبود میرایی صدا و ارتعاش

مهندسان برای افزودن جرم یا بهبود چگالی، مگنتیت را به پلاستیک ها و پلیمرها اضافه می کنند. در صنعت خودروسازی، طراحان مدت‌هاست که به اتیلن وینیل استات (EVA) برای استفاده به عنوان دمپر صدا روی آورده‌اند. با افزودن مگنتیت به EVA، صنعت خودرو، سواری های آرام تری را بدون عوارض جانبی شدید زیست محیطی تولید می کند.

افزایش چگالی کاربرد مهم دیگری است که در سکوهای نفتی استفاده می شود. مگنتیت هم به عنوان بالاست و هم وزنه تعادل برای بهبود پایداری استفاده می شود. این تنها یکی از هزاران کاربرد بالقوه ترکیبات غنی از مگنتیت است که به عنوان بالاست یا وزنه تعادل در سیستم های صنعتی استفاده می شود.

افزایش کیفیت و عملکرد از طریق تراکم

گاهی اوقات مهم است که چگالی یک ماده را افزایش دهید تا کیفیت بهبود یابد. این اغلب در مورد پلاستیک‌ها و پلیمرهای قالب‌گیری تزریقی صدق می‌کند، جایی که یک ماده سبک از استحکام بالایی برخوردار است اما با این وجود به دلیل وزن آن احساس «ضعیف» می‌کند.

با افزودن مگنتیت به ترکیباتی که جرم و چگالی به دلایل زیبایی و عملکردی مهم است، سازندگان وزن محصول را افزایش می دهند و در نتیجه حس کیفیت یا وزن را به همراه دارند.

پلی پروپیلن، نایلون ها (پلی آمیدها) و پلی اتیلن را در نظر بگیرید – سه ترکیبی که محصولات مصرفی و صنعتی بی شماری از آنها ساخته می شوند. این مواد در عین محکم بودن، سبک هستند. افزودن مگنتیت باعث افزایش چگالی و وزن می شود و وزن و حس کیفیت را به این آثار اضافه می کند.

بهبود مقادیر محافظ حرارتی

با افزودن مگنتیت به اجزای محافظ حرارتی می توان حفظ گرما را افزایش داد و در صورت نیاز، این قطعات می توانند مقاومت حرارتی را نیز بهبود بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *