مس, معنویات

پودر مس برای هدایت گرما

پودر مس برای هدایت گرما

فلز مس یکی از بهترین مواد برای هدایت گرما است. به همین دلیل بسیاری از رادیاتورها ، کویل های خنک کننده و کویل های گرمایش از مس ساخته شده اند.

این مقاله در مورد هدایت حرارتی مس و استفاده از پودر مس در تولید پرکننده های رسانا گرما ، خمیر رسانا حرارتی و مایعات رسانا گرما است.

اگر نیاز به پر کردن شکاف با ماده رسانا گرما دارید ، چه می کنید؟ به عنوان مثال وقتی می خواهید تبادل گرما بین لوله و لامپ سنجش ترموستات را به حداکثر برسانید ، می توانید شکاف را با خمیر مسی یا خمیر آلومینیومی پر کنید. (آلومینیوم یکی دیگر از هادی های خوب گرما است!).

با مخلوط کردن پودر مس و یک اتصال دهنده می توان یک خمیر رسانا حرارتی تهیه کرد. بسته به کاربرد و محدوده دمای مورد انتظار ممکن است یک اتصال دهنده دو قسمت اپوکسی ، مقداری اتصال دهنده رزین مبتنی بر روغن یا هر یک از اتصال دهنده های طبیعی یا مصنوعی محلول در آب را انتخاب کنید.

بسیاری از پودرهای مس ممکن است برای ساخت اتصال دهنده های رسانا استفاده شوند.

چگونه می توان یک اتصال دهنده برای خمیر مس رسانا را انتخاب کرد؟

علاوه بر دمای کار ، دو عامل دیگر نیز بر انتخاب اتصال شما برای خمیر مس رسانا گرما تأثیر می گذارد.

عامل اول ماده پایه است. شما باید اطمینان حاصل کنید که اتصال دهنده شما می تواند به مواد پایه پایبند باشد و در دمای عملیاتی خود ایمن بماند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که چسب باعث خوردگی در مواد پایه شما نمی شود.

عامل دوم عمر مورد انتظار برای خمیر است و اگر ممکن است مجبور شوید آن را حذف کنید. برخی از ترکیبات به راحتی از بین می روند و برخی دیگر بدون آسیب رساندن به قسمت های مجاور قابل حذف نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *