اخبار

کاهش ۲۱ درصدی تولیدات آلومینیوم کشور

تولیدات الومینیوم

 

به گزارش فلزات آنلاین تولیدات آلومینیوم در ۹ ماه اول سال ۹۸ در شرکت های بزرگ صنعت آلومینیومی که شامل چهار واحد تولید کننده می شود، نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۱ درصد افت داشت.

کاهش میزان فعالیت شرکت آلومینای ایران


پودر آلومینای تولید شده در شرکت آلومینای ایران در آذر ماه با ۱۶ درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته (آذر ماه سال ۹۷) به ۱۸ هزار و ۷۲۹ تن رسید اما تولید ۹ ماهه سال ۹۸ شرکت آلومینای ایران (جاجرم) دو درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، افت داشت و میزان تولید پودر آلومینای این شرکت در ۹ ماه اول سال ۱۷۱ هزار و ۷۲۸ تن بود.
به این ترتیب ، علی رغم سرمایه گذاری های کلانی که در این حوزه صورت گرفته است، میزان تولیدات پودر آلومینا در کشور، به جای اینکه دارای روند صعودی باشد، شیب کاهشی داشته است.
تولید شمش آلومینیوم شرکت آلومینای ایران در آبان ماه ۹۰۸ تن بود که در آذر ماه به یک هزار تن رسید. به این ترتیب شرکت آلومینای ایران در این یک ماه ۱۰ درصد افزایش تولید داشته و میزان تولیدات ۹ ماهه اول سال جاری، پنج هزار و ۶۵۱ تن بود.

افزایش میزان تولیدات شمش هرمزال در آذر ماه


در این میان شرکت المهدی و هرمز بیشترین میزان افزایش را داشته اند، به گونه ای که شرکت هرمزال در آذر ماه سال گذشته ، دو هزار و ۵۸ تن شمش خالص آلومینیومی تولید و در بازار توزیع کرد اما در آذر ماه سال جاری، با تغییر مدیریت توانست میزان تولیدات خود را ارتقا دهد و چهار هزار و ۵۷۵ تن محصول تولید کند که به این ترتیب، شاهد رشد ۱۲۲ درصدی میزان فعالیت شرکت هرمزال هستیم.
گفتنی است، میزان تولیدات شرکت هرمزال در ۹ ماه اول سال ۹۸، ۲۹ هزار و ۸۵۸ تن بود که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افت تولید داشته است.

رشد ۱۱۷ درصدی تولیدات المهدی نسبت به سال گذشته


افزایش تولیدات در مجتمع المهدی نیز محسوس و چشمگیر است، به نحوی که تولیدات آذر ماه سال گذشته این مجتمع، دوهزار و ۲۵۰ تن بود اما در آذر ماه سال جاری این شرکت چهار هزار و ۸۷۷ تن شمش تولید کرد که افزایش ۱۱۷ درصدی را در این زمینه شاهد هستیم البته این شرکت در آبان ماه پنج هزار و ۱۴۰ تن تولید داشته که در مقایسه با میزان تولیدات این شرکت در آذر ماه، افت پنج درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.
همچنین میزان تولیدات این مجتمع در ۹ ماهه اول سال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، نیز ۴۰ درصد افت داشته به گونه ای که از ۴۶ هزار و ۵۴۰ تن به ۲۸ هزار و ۱۲۷ تن رسید.
رشد یک درصدی تولید ایرالکو

تولیدات شرکت آلومینیوم ایران در آذر ماه نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۶ درصد رشد داشته و از ۱۳ هزار و ۶۷۸ تن به ۱۴ هزار و ۵۴۰ تن رسید و همچنین در مقایسه با میزان تولیدات این کارخانه در آبان ماه که امکان تولید  ۱۴ هزار و ۶۷۹ تن شمش آلومینیومی و جود داشت یک درصد کاهش تولید را شاهد هستیم. میزان تولیدات در ۹ ماه اول سال نسبت به مدت زمان مشابه از ۱۳۱ هزار و ۳۴۵ تن به ۱۳۲ هزار و ۶۹۳ تن رسید.
در مجموع میزان تولیدات آلومینیومی در کشور در آذر ماه جاری، ۳۹ درصد بیشتر از آذر ماه سال ۹۷ بوده و از ۱۷ هزار و ۹۸۶ تن به ۲۴ هزار و ۹۹۵ تن افزایش یافته و همچنین تولیدات ۹ ماه اول سال ۹۸ نیز ۲۱ درصد نسبت به  ۹ ماه اول سال ۹۷ افت پیدا کرده است و از ۲۴۹ هزار تن به ۱۹۶ هزار و ۳۲۹ تن رسید که دلیل عمده کاهش میزان تولیدات شمش آلومینیومی در کشور، کاهش تولیدات مجموعه هرمزال و المهدی در کشور است. همچنین پیش بینی می شود که با توجه به تغییر مدیریت میزان تولیدات این دو شرکت بهبود یابد و با اضافه شدن آلومینیوم جنوب ( سالکو) میزان ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور بیشتر شود.

 

جهت استعلام قیمت آلومینیوم خالص با شماره ۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸ تماس بگیرید.

جهت دریافت آنالیز به ۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸،در واتس آپ پیام دهید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *