کاربرد, مس, معنویات

تفاوت بین مس، برنز و برنج

پودر مس خالص،پودر برنز

 

بعضی اوقات  شناسایی “فلزات قرمز” ، مس ، برنج و برنز دشوار است. با رنگ مشابه و اغلب در همان دسته ها به بازار عرضه می شود ، تفاوت این فلزات ممکن است شما را غافلگیر کند! برای درک بهتر این تفاوت ها جدول زیر را مشاهده کنید:

رنگکاربرد عمدهخواص
 

مس

 

– صورتی

– نارنجی

– قرمز

 

– لوله ها

– سیم و کابل های برق

 

– رسانای قوی الکتریسیته و حرارت

– انعطاف پذیری بالا

– انتی باکتریال قوی

 

برنج

 

بسته به مقدار روی رنگ برنج ها میتواند از قرمز تا طلایی متفاوت باشد.

 

– تولید محصولات دکوراتیو

– ابزار موسیقی

– تولید قطعات صنعتی

 

– کارپذیری و دوام خوب

– مقاوت مکانیکی عالی در مقادیر بالاتر از ۳۹ درصد روی

 

برنز

 

طلایی کدر

 

– مجسمه سازی

– بوش و یاتاقان های صنعتی

– تولید قطعات صنعتی

 

مقاوم در برابر خوردگی

– انتقال حرارت و الکتریسیته بیشتر نسبت به فولاد

جهت مطالعه بیشتر در مورد پودر مس به لینک مراجعه کنید.

مس

مس یک عنصر طبیعی است. طبق یافته های باستان شناسی ، این فلز بومی در دوران پیش از تاریخ برای ابزار ، سلاح و تزئین استفاده می شده است. مس بسیار قابل انعطاف است ، بنابراین کار با آن بسیار ساده بود ، حتی با ابزارهای ابتدایی.

مس رسانای قوی الکتریسیته و حرارت است. به همین دلیل است که معمولاً برای سیم کشی استفاده می شود. آبکاری مس به دلیل خاصیت رسانایی بالا ، اغلب برای فناوری RFI (تداخل فرکانس رادیویی) و EMI (الکترو مغناطیسی تداخل) استفاده می شود. مس همچنین از خواص ضد باکتریایی بالایی برخوردار است و آن را به عنوان یک فلز رایج در تهیه تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی تبدیل می کند.

امروزه از فلز مس درصنایع مختلف استفاده می شود که از جمله می توان به کاربرد پودر مس در صنعت متالورژی پودر ،تولید لنت و … نام برد.

 

برنج

برنج یک آلیاژ مس و روی است. متفاوت بودن سطح روی می تواند تنوع گسترده ای در خاصیت و رنگ برنج ایجاد کند. هرچه سطح روی بالاتر باشد برنج قوی تر و انعطاف پذیر تر خواهد بود. روی بسیار مقاوم در برابر خوردگی است ، بنابراین سطح برنج مقاومت در برابر آب را افزایش می دهد. آبکاری روی نیز یک روش محبوب برای محافظت در برابر خوردگی است.

 

برنز

به آلیاژ مس با سایر فلزات برنز گفته می شود مانند مس و آلومینیوم که به آن برنز آلومینیوم گفته می شود. ولی در معنی عام، برنز به آلیاژ مس و قلع گفته می شود. پر کاربرد ترین برنز آلیاژ ۹۰  درصد مس و ۱۰ درصد قلع می باشد. برنز قلع به دلیل استحکام و مقاومت در برابر خستگی و خوردگی یک آلیاژ محبوب است. با این حال ، آرسنیک ، فسفر ، آلومینیوم ، منگنز و سیلیکون می توانند برای تولید آلیاژ برنز استفاده شوند.

امروزه از پودر برنز درصنایع مختلف استفاده می شود که از جمله می توان به کاربرد پودر برنز در صنعت متالورژی پودر ،تولید سگمنت و … نام برد.

جهت مطالعه بیشتر در مورد پودر برنز به لینک مراجعه کنید.

جهت استعلام قیمت آلومینیوم مس و برنز با شماره ۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸ تماس بگیرید.

جهت دریافت آنالیز به ۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸،در واتس آپ پیام دهید.

 

مطالب مرتبط