کاربرد, مس, معنویات

تولید و خصوصیات پودرهای مس و آلیاژ مس (بحش اول)

فروش پودر مس

تولید و خصوصیات پودرهای مس و آلیاژ مس

پودر مس را می توان با روشهای مختلفی تولید کرد که مهمترین آنها اتمیزاسیون ، الکترولیز ، هیدرومتالورژی و کاهش حالت جامد است. هر روش دارای پودری است که دارای خصوصیات ذاتی خاصی است.
اتمایز کردن
به طور معمول ، مس ذوب می شود و فلز مایع از طریق روزنه عبور می کند و در آنجا با جریان سریع گاز یا مایع ، معمولاً آب برخورد می کند ، بنابراین فلز مذاب را به ذرات خرد می کند که به سرعت جامد می شوند. اندازه و شکل ذرات به ویژه توسط محیط اتمی ، فشار و میزان جریان تحت تأثیر قرار می گیرند. افزودنیهای کوچک کنترل شده از عناصر اکسید کننده ، مانند فسفر ، بر اندازه و شکل ذرات نیز تأثیر می گذارند. پس از اتمیزاسیون و آنیل در اتمسفر کاهنده برای کاهش هرگونه اکسید سطحی ایجاد شده در طی اتمیزاسیون ، محصول برای دستیابی به توزیع اندازه ذرات مورد نیاز آسیاب ، طبقه بندی و مخلوط می شود.
خلوص محصول به ماده اولیه بستگی دارد زیرا تصفیه مذاب قبل از اتمیزه به طور کلی انجام نمی شود. خلوص به طور کلی بیش از ۹۹ است. این پودر می تواند به صورت کروی یا نامنظم ساخته شود. اندازه و شکل ذرات ، چگالی ظاهری نه تنها تحت تأثیر متغیرهای اتمیزاسیون بلکه با کنترل اکسیداسیون در هنگام اتمیزاسیون ، کاهش بعدی در حین پخت و پردازش نهایی نیز تحت تأثیر قرار می گیرند.
الکترولیز
پودر مس الکترولیتی با رعایت اصول زیر که در آبکاری با شرایط تغییر یافته برای تولید رسوب پودری سست و نه یک لایه جامد چسبنده صاف تولید می شود. تشکیل رسوبات پودری که به طور شل به کاتد می چسبند با غلظت کم یون مس در الکترولیت ، غلظت اسید بالا و چگالی جریان کاتد زیاد مورد پسند قرار می گیرد. افزودن کلوئیدها مانند گلوکز منجر به تشکیل رسوب مس یکنواخت می شود. ماده اولیه مس کاتد خالص است. خصوصیات پودر به تعدادی از متغیرها از جمله غلظت اسید سولفوریک و سولفات مس ، نوع و مقدار ماده افزودنی ، درجه حرارت الکترولیت ، چگالی جریان و فرکانس پایین رفتن بستگی دارد. پس از رسوب ، پودر شسته می شود تا تمام آثار الکترولیت از بین برود ، در جو احیا شود ، در آسیاب های ضربه ای با سرعت بالا تغذیه می شود تا خوشه ها از بین برود ، غربال شده ، طبقه بندی و به توزیع اندازه ذرات مورد نظر مخلوط شود. خصوصیات نیز تحت تأثیر درجه حرارت مورد استفاده در کاهش پودر است.
پودر مس حاصل از الکترولیز ماده با خلوص بالا است و به طور متوسط بیش از ۹۹٪ مس است. شکل پودر مانند دندریتیک است. طیف گسترده ای از پودرها را می توان با این روش بدست آورد.
جهت مطالعه بخش دوم کليک کنيد.

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.
۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸
۰۹۱۹۳۶۸۳۲۸۹

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *