کاربرد

متالورژی پودر

اکسید آهن

 

یکی از صنعت هایی که در سالهای اخیر رشد زیادی یافته است. ساخت قطعات به روش متالورژی پودر می باشد.

روشهای تولید پودر عبارتند از:

اولین روش تولید پودر با خلوص بالا  احیای اکسیدهای فلزی میباشد. که از این روش بیشتر برای تولید پودر فلزاتی مثل مس، آهن، تنگستن و مولیبدن به کار میرود.
یکی دیگر از روش های تولید پودر فلزات، روش تجزیه حرارتی کربنیل های فلزی میباشد. این روش بیشتر برای فلزاتی همچون نیکل و آهن کاربرد دارد. پودرهای فلزاتی که با این روش تولید میشوند خلوص بسیار بالایی دارند.
در این روش ابتدا منوكسید كربن را از روی فلز اسفنجی یا براده آهن عبور میدهند.این كار در حرارت( ۲۷۰-۲۰۰) درجه سانتی گراد و فشار معین (تا ۲۰۰اتمسفر) انجام می گیرد تا كربنیل فلزی ایجاد گردد.
Fe+5Co ↔ Fe (Co)5
Ni +4Co ↔Ni (Co)4
رسوب الکترولیتی از محلول های فلزی از سومین روش های ساخت پودر فلزات میباشد. دی اکسید اورانیوم، پلاتین، سلنیم، نیکل و همچنین نقره با این روش پودر میشوند.
در روش تجزیه هیدرید های فلزی ابتدا فلز ها به صورت ورقه های نازک در می آیند و آنها را در حضور هیدروژن حرارت میدهند که در نتیجه هیدرید فلزی تولید میشود. سپس توسط دستگاه های مخصوصی این هیدرید ها را به پودر فلزات تبدیل میکنند. البته مرحله پودر کردن چندین بار تکرار میشود تا محصول تولید شده کیفیت لازم را برای استفاده داشته باشد.

 

روش های میکانیکی تولید پودر:

روش ماشین کاری:

این روش فلز برای تولید بعضی از فلزات مورد استفاده قرار می گیرد.زیرا پودر بدست آمده از این روش دارای دانه های درشت و لبه های تیز می باشد.

روش خرد کردن فلزات:

این روش فقط در فلزاتی که شکننده هستند کاربرد دادرد که می توان از فلز برلیم نام برد.

روش اسیاب کردن فلزات:

در این روش قطعات ریز شده را داخل محفظه آسیاب ریختته شده و با با برخورد به گلوله های سخت به ذرات ریزتر تبدیل میشود.

 

 

جهت استعلام قیمت با شماره ۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸ تماس بگیرید.

#به-سبک-خودت-خرید-کن.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *