کاربرد, معنویات

عدد مش و میکرون چیست؟

عدد مش و میکرون چیست؟

میکرون چیست؟

میکرون اندازه گیری طول است که بیشتر برای توصیف اندازه ذرات ریز استفاده می شود. اصطلاح میکرون در واقع یک اختصار معمول برای میکرومتر است. نماد رسمی میکرون یا میکرومتر μm است که گاهی اوقات به صورت um ساده می شود. میکرون یک میلیونیم متر ، کمی بیشتر از یک بیست و پنج هزارم اینچ تعریف می شود.

اندازه مش به چه معناست؟

اندازه مش به تعداد مش (استاندارد اندازه گیری ایالات متحده) و ارتباط آن با اندازه دهانه های مش و در نتیجه اندازه ذراتی است كه می توانند از این دهانه ها عبور كنند. فهم شماره مش ساده است. تمام کاری که شما باید انجام می دهید این است که تعداد روزنه های یک اینچ مربع را بشمارید. این تعداد عدد مش است. عدد ۴ مش به این معنی است که چهار روزنه در یک اینچ صفحه وجود دارد. یک صفحه ۱۰۰ مش دارای ۱۰۰ روزنه در هر اینچ مربع و غیره است.

با افزایش عددی که اندازه مش را نشان می دهد ، اندازه روزنه ها  و در نتیجه اندازه ذرات گرفته شده توسط صفحه کاهش می یابد. اعداد مش بالاتر = اندازه ذرات کوچکتر.

نکته: به خاطر داشته باشید که مش یک ورق دو بعدی است و نشان دهنده شکل ذرات نمی باشد. به عنوان مثال دو پودر با عدد مش مشابه میتوانند شکل دانه بندی متفاوتی داشته باشند.

در زیر جدول تبدیل مش به میکرون، اینچ و میلیمتر را مشاهده میکنید.

جدول تبديل مش به ميکرون

جدول تبديل مش به ميکرون

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.
۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸
۰۹۱۹۳۶۸۳۲۸۹

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *