کاربرد, معنویات

مهندسی / تولید / مزایای اقتصادی متالورژی پودر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مهندسی / تولید / مزایای اقتصادی متالورژی پودر

قطعات مس و آلیاژ مس P/M ( متالورژی پودر) را می توان به شکل و اندازه نهایی پرس و تف جوشی کرد، معمولاً با سطح مورد نظر و بدون زاویه کشش. همچنین می‌توان آن‌ها را با سکه‌کاری یا سرکوب کردن به تلورانس‌های نزدیک اندازه‌گیری کرد، بنابراین بسیاری از ماشین‌کاری مورد نیاز هنگام استفاده از روش‌های دیگر شکل‌دهی فلز را حذف می‌کنند. می توان آنها را ماشین کاری، آبکاری و با لحیم کاری به هم متصل کرد و برخی از آلیاژها را می توان برای افزایش خواص آنها عملیات حرارتی کرد.

با استفاده از پرس های اتوماتیک تجاری، قطعات P/M مس و آلیاژ مس را می توان به سرعت و با دقت و با سرعت متوسط ۱۰۰۰ قطعه در ساعت تولید کرد. برخی از اشکال بسیار ساده بر روی پرس های فشرده چرخشی با سرعت ۶۳۰۰۰ قطعه در ساعت تولید شده است. اندازه ها می توانند از قطعات مینیاتوری کوچکتر از توپ یک قلم توپ گرفته تا یاتاقان هایی با وزن بیش از ۱۰۰ پوند متغیر باشند.

خواص فیزیکی و مکانیکی قطعات P/M مس و آلیاژ مس با مواد پایه مس ریختگی و فرفورژه با ترکیب مشابه قابل مقایسه است. با این حال، فرآیند P/M به انعطاف‌پذیری اجازه می‌دهد که سایر فرآیندها فاقد آن هستند. قطعاتی را می‌توان تولید کرد که چگالی آن‌ها از چگالی کم مورد نیاز برای یاتاقان‌ها یا فیلترهای خود روان‌شونده تا تقریباً چگالی تئوری قطعات فرفورژه متفاوت است.

قطعات P/M با حداقل تلفات مواد خام و کاهش بسیار زیاد ضایعات پردازش تولید می‌شوند که در نتیجه رویکرد جدیدی به سمت هزینه‌های کلی پایین‌تر ایجاد می‌شود. به عنوان مزیت دیگر عدم آلودگی محیط زیست در تولید قطعات P/M.

برخی از مزایای اساسی متالورژی پودر عبارتند از:

– پودرهای فلزی موادی با خلوص بالا هستند

– تلورانس های ابعادی نزدیک را می توان حفظ کرد

– فرآیند با حجم بالا با قابلیت تکرار عالی

– کنترل کیفیت در فرآیند ذاتی است

– ورودی نیروی کار کم

– ماشینکاری حذف یا کاهش می یابد

– تلفات قراضه حذف یا کاهش می یابد

– از جداسازی اجتناب می شود

– تخلخل و چگالی قابل کنترل را می توان دقیقاً کنترل کرد

– فلزات غیر قابل اختلاط را با هم ترکیب می کند

– اشکال پیچیده را می توان تولید کرد

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_grid taxonomy_category=”application,products,aluminium,%d8%a2%d9%87%d9%86,%d8%b1%d9%88%db%8c-products” columns=”4″][/vc_column][/vc_row]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *