روی, کاربرد, معنویات

پنج روش معروف پوشش دهی فلزات که باید آن ها را بشناسید(بخش اول)

پنج روش معروف پوشش دهی فلزات که باید آن ها را بشناسید

 

پنج روش معروف پوشش دهی فلزات که باید آن ها را بشناسید!

شناختن مزایا و معایب هر یک از انواع پوشش های فلزی برای انتخاب مورد مناسب برای کاربرد شما ضروری است. برای قرن ها، فلزات به دلیل دوام، انعطاف پذیری و استحکام، گزینه اصلی کاربردهای متعددی بوده اند. با این حال، در میان چالش هایی که مردم هنگام استفاده از فلزات با آن روبرو می شوند، بدون شک خوردگی معمول ترین و شناخته شده ترین است.
چندین راه حل برای افزایش طول عمر سازه های فلزی و افزایش مقاومت در برابر خوردگی آن ها ارائه شده است. در این میان، پوشش های فلزی به عنوان یکی از موثرترین و آسان ترین روش های محافظت شناخته شده اند.
روش های بی شماری برای پوشش دهی سطوح فلزی وجود دارد که هرکدام محدودیت ها و مزایای خاص خود را دارند. در بخش های بعدی نگاهی دقیق به برخی از متداول ترین انواع پوشش های فلزی خواهیم داشت و در مورد مناسب بودن آنها برای کاربردهای مختلف بحث خواهیم کرد.
پوشش های فلزی با چه مکانیزمی از سطح محافظت می کنند؟
خوردگی فلز یک فرآیند تخریب است که در شرایطی خاص رخ می دهد. متداول ترین نوع خوردگی زمانی اتفاق می افتد که فلزات با رطوبت و اکسیژن واکنش دهند و محصولات مختلف خوردگی ایجاد کنند. به عنوان مثال آهن با آب و اکسیژن موجود در جوّ واکنش داده و آهن (III) اکسید یا زنگ زدگی ایجاد می کند.
پوشش های فلزی با ایجاد یک مانع بی اثر (غیر واکنش پذیر) در اطراف جسم فلزی از واکنش آن با هوا و رطوبت جلوگیری می کنند.

 

جهت خواندن ادامه مطلب کليک کنيد.

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.
۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸
۰۹۱۹۳۶۸۳۲۸۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *