کاربرد, معنویات

پودر مس برای محصولات اصطکاکی

 

پودر مس برای محصولات اصطکاکی

محصولات اصطکاکی شامل لنت های ترمز و دیسک های کلاچ مورد استفاده در خودروها، وسایل نقلیه تجاری، هواپیما، موتور سیکلت، قطار و وسایل نقلیه خارج از جاده و همچنین بسیاری از ماشین های صنعتی دیگر است. لنت های ترمز به توقف وسیله نقلیه در حال حرکت کمک می کنند، در حالی که از کلاچ ها برای شروع حرکت و ایجاد شتاب نرم وسایل نقلیه استفاده می شود. لنت های ترمز و دیسک های کلاچ به طور کلی به عنوان محصولات اصطکاکی شناخته می شوند. پودر مس به عنوان جزئی از محصولات اصطکاک برای کاهش سایش استفاده می شود. درصد پودر مس در محصولات اصطکاکی معمولاً کمتر از ۲۰ درصد است. از آنجایی که پودر مس به عنوان روان کننده عمل می کند، مقدار اضافی پودر مس باعث کاهش اصطکاک می شود. تولید محصولات اصطکاکی معمولاً به روش فشرده سازی و تف جوشی یا به روش باندینگ رزینی می باشد.

محصولات اصطکاکی ممکن است به دو روش مختلف ساخته شوند.

محصولات اصطکاکی متخلخل

از کاربردهای این مواد می توان به ترمز و کلاچ اشاره کرد. آنها می توانند از مخلوطی از پودرهای فلزی شامل مس، قلع، برنز، برنج، نیکل، آهن، روی و سرب، همراه با طیف وسیعی از اصلاح کننده های اصطکاک مانند مواد ساینده و روان کننده جامد تشکیل شوند. هنگامی که زینتر می شود، مواد زمینه فلزی حاصل به تعادل مطلوب خواص مکانیکی / اصطکاکی، هدایت حرارتی، مقاومت در برابر سایش و خوردگی، صدای کم و عملکرد دمای بالا دست می یابد.

محصولات اصطکاک مبتنی بر ارگانیک

پودرهای فلزی معمولاً به محصولات اصطکاکی مبتنی بر آلی (غیر تف جوشی شده) اضافه می شوند تا رسانایی حرارتی را افزایش دهند، خواص سایش را تغییر دهند، عملکرد ترمز نرم تری را ارائه دهند و صدای ترمز را کاهش دهند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *