کاربرد, معنویات

چاپ سه بعدی فلزی چگونه کار میکند؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

چاپ سه بعدی فلزی با زینتر مستقیم لیزر(DMLS)

زینتر مستقیم لیزری فلز (DMLS) یک فرایند چاپ سه بعدی فلزی صنعتی است که نمونه های اولیه و قطعات تولیدی فلز را در ۷ روز یا کمتر می سازد. طیف وسیعی از فلزات قطعات نهایی را تولید می کنند که می تواند برای کاربردهای نهایی مورد استفاده قرار گیرد.

چاپ سه بعدی فلزی چگونه کار می کند؟

ابتدا محفظه ساخت با یک گاز نجیب (مثل آرگون) پر می شود تا زنگ زدگی پودر فلز به حداقل برسد، سپس برای رسیدن به دمای ساخت بهینه گرم می شود. دستگاه DMLS شروع به پختن هر لایه ابتدا ساختارهای نگهدارنده به صفحه اصلی ، سپس خود قطعه با لیزر بر روی بستری از پودر فلزی می کند. پس از این که یک لایه پودر به صورت میکرو جوش داده شد ، سکوی سازه به سمت پایین حرکت می کند و یک تیغه روی سکو حرکت می کند تا لایه بعدی پودر را روی قطعه بکشد. این فرآیند لایه به لایه تکرار می شود تا ساخت کامل شود.

پس از اتمام ساخت ، مسواک اولیه به صورت دستی بر روی قطعات اجرا می شود تا اکثریت پودر شل را از بین ببرد و پس از آن چرخه عملیات حرارتی مناسب در حالی که هنوز در سیستم های نگهدارنده برای رفع هرگونه تنش نصب شده است ، انجام می شود. قطعات از روی سکو برداشته می شوند و سازه های پشتیبانی از قطعات برداشته می شوند ، سپس با هرگونه انفجار و خرد شدن مهره مورد نیاز به پایان می رسند. قطعات نهایی DMLS تقریباً ۱۰۰ درصد متراکم هستند. با استفاده از گزینه های پس از پردازش مانند ماشینکاری CNC و عملیات حرارتی ، استحکام ، دقت ابعادی، افزایش کیفیت ظاهری و… را برای قطعات فلزی استفاده نهایی افزایش دهید.

دستورالعمل ها و قابلیت های طراحی چاپ سه بعدی فلزی

دستورالعمل های اساسی  برای چاپ سه بعدی فلزی شامل ملاحظات مهم طراحی برای کمک به بهبود قابلیت تولید قطعات ، افزایش کیفیت ظاهری و کاهش زمان تولید است.

حداکثر اندازه قطعات

 

سایز قطعه

۲۴۵mm x 245mm x 330mm

 

کیفیت عادی

۴۰۰mm x 800mm x 500mm

کیفیت عادی

(خطی)

۸۸mm x 88mm x 70mm

 

کیفیت بالا

ضخامت لایه پودر

ضخامت لایه

۳۰ میکرون

کیفیت عادی

۶۰ میکرون

کیفیت عادی

                                           (خطی)

۲۰ میکرون

(۱۵ میکرون برای آلومینیوم)

کیفیت بالا

تلرانس چاپ سه بعدی فلزی

برای قطعات با طراحی خوب، تلرانس ۰٫۰۰۳ ± اینچ (۰٫۰۷۶ میلی متر) بعلاوه ۰٫۰۰۱ پوند اینچ/اینچ. (۰٫۰۲۵۴mm/mm) به طور معمول می توان به دست آورد. توجه داشته باشید که بسته به هندسه قطعات ممکن است تلورانس تغییر کند.

گزینه های مواد چاپ سه بعدی فلزی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_image image=”8492″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_message]جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.
۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸
۰۹۱۹۳۶۸۳۲۸۹[/us_message][/vc_column][/vc_row]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *