کاربرد, معنویات

پودر فلزات و کاربردهای متداول آنها

آهن،مس،روی،اخرا،برنز

 

پودر فلزات موجود در پودر مارکت و کاربردهای متداول آنها

فلزات پودری بسیار متنوع هستند و در هنگام تولید قطعات خاص و به عنوان روکش سایر فلزات ، باعث ضایعات کمتری می شوند. محبوب ترین فلزات پودری ما شامل اکسید اهن معدنی قرمز و سیاه ، آهن، آلومینیوم ، روی و مس است.

 

پودر آهن

پودر آهن در صنایع متعددی استفاده می شود. کاربردهای متداول پودر آهن شامل ساخت مغناطیس و محصولات مغناطیسی ، چاپ ، ایجاد محصولات اصطکاک مانند لنت های ترمز است. همچنین می توان از آن در صنعت جوشکاری و برای پوشش سطح استفاده کرد. حتی می توان از آن برای ایجاد انواع خاصی از رنگ ها استفاده کرد.

جهت مطالعه بیشتر در مورد پودر آهن به لینک مراجعه کنید

پودر آلومینیوم

پودر آلومینیوم بسیار متنوع است. خاصیت قابل اشتعال آن باعث شده تا برای آتش بازیها و پیروتکنیکها ایده آل باشد. این ماده برای ایجاد رنگهای فلزی مورد استفاده قرار می گیرد و از آن در ساخت سلولهای خورشیدی در بخش انرژی سبز نیز استفاده می شود.

جهت مطالعه بیشتر در مورد پودر آلومینیوم به لینک مراجعه کنید

اکسید معدنی قرمز

 این فلزات پودری از اکسیدهای آهن تشکیل می شوند و غیر مغناطیسی می باشند. آنها بیشتر برای رنگ های ضد خوردگی و به عنوان رنگدانه های لعاب و سرامیک و بتن ها مورد استفاده قرار می گیرند.

که با نام تجاری اخرا هرمز شناخته میشود.

 

پودر مس

پودر مس بیشتر برای ساخت یاتاقان های خود روان کننده استفاده می شود و همینطور ، در ساخت اجزای اصطکاک مانند لنت ترمز نیز استفاده می شود. یکی دیگر از موارد مصرف مس آلیاژسازی با دیگر فلزات از جمله آهن برای تولید قطعه می باشد.

جهت استعلام قیمت مس خالص با شماره ۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸ تماس بگیرید.

جهت دریافت آنالیز به ۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸،در واتس آپ پیام دهید.

 

جهت مطالعه بیشتر در مورد پودر مس به لینک مراجعه کنید

 

پودر برنز

 پودر برنز یکی از پر کاربرد ترین پودر های فلزی در دنیا می باشد که بیشترین کاربرد را دو آلیاژ برنز ۱۰-۹۰ و۱۵-۸۵ دارند. از موارد مصرف  این پودر فلزی می توان به تولید قطعات به روش متالورژی پودر و تولید سگمنت های برش و پد ها و صفحات اصطکاک نام برد.

 

جهت مطالعه بیشتر در مورد پودر  به لینک مراجعه کنید

 

پودر روی

مصارف پودر روی فوق العاده متنوع است. می توان از آن برای ساخت فولاد گالوانیزه و ایجاد برنج استفاده کرد. همچنین در انواع خاصی از رنگ ها مانند زینک ریچ ها و برای قالب ریخته گری دقیق و همچنین برای آبکاری انواع دیگر فلزات استفاده می شود.

 

جهت مطالعه بیشتر در مورد پودر  به لینک مراجعه کنید

 

اکسید آهن  قرمز خلوص ۹۹%

این محصول از زنگ آهن تولید شده و به عنوان رنگدانه در صنایع رنگ سازی در تهیه

ضد زنگ ها ی صنعتی و همچنین در صنایع تولید رنگدانه های سرامیکی جهت مصرف

در صنایع گرانول و مستربچ سازی استفاده میگردد.

جهت مطالعه بیشتر در مورد اکسید آهن قرمز به لینک مراجعه کنید

 

 

مطالب مرتبط