کاربرد, معنویات

تولید قطعات به روش متالورژی پودر بخش یک

 

تولید قطعات به روش متالورژی پودر

کسری از قطعات صنعتی که بدلیل پیچیدگی شکل قطعه و یا دلایل دیگر از طریق ریخته گری ، نورد ، فورج یا ماشینکاری قابل تولید نباشند به روش متالورژی پودر تولید می گردند.  فیلترها و مواد متخلخل ، مواد دیرگداز فلزی مانند تنگستن  ، سرامیک های نسوز ، انواع چرخ دنده ها ، قطعات ظریف لوازم موسیقی ، مواردی که همگن بودن در آن بسیار مهم است ، ابزارهای بسیار سخت مانند الماس های برش وغیره همگی از طریق متالورژی پودر با کیفیت بالا تولید می شوند .

متالورژی پودر فرایند قالبگیری قطعات فلزی از پودهای فلزی توسط اعمال فشارهای بالا برای دقیق شدن اشکال می باشد. پس از عمل تراکم پودرهای فلزی ، عمل زینتر کردن در دمای بالا در یک کوره با اتمسفر کنترل شده انجام می شود که در آن فلز متراکم جوش خورده در حالت سرد به صورت ساختمان همگن محکمی پیوند می خورد .

خواص فیزیکی ماده متراکم زینتر شده شبیه به خواص فلز سازنده اصلی است. عمل زینتر کردن معمولاٌ در حدود ۸۰ درصد نقطه ذوب سازنده اصلی انجام می گیرد تا امکان چسبیدن ذره ها در امتداد فصل مشترک ذره های پودر وجود داشته باشد.

تراکم فلزات پودر شده بوسیله پرس کردن همزمان با سنبه های بالائی و پائینی تحت فشارهای حدود ۳۰ تن در اینچ مربع روی آن پرس می کنند .از جمله قطعات نمونه ای که بوسیله این فرآیند تولید می شوند می توان ابزار برش ، اجزاء ماشین ، قطعات اتومبیل، یاتاقانهای خود روغن کار ، فیلترهای متخلخل و مواد مغناطیسی را نام برد.

تکنیک متالورژی پودر در شکل دادن فلزات با قابلیت انعطاف کم و نقطه ذوب بسیار بالا مانند تنگستن و بسیاری از فلزات دیرگداز دیگر نیز بسیار سودمند و ثمر بخش است .

 

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید

انواع پودر های پودر مارکت:

پودر آهن احیا شده

پودر مس خالص

پودر برنز ۱۰-۹۰ و ۱۵-۸۵

پودر آلومینیوم خالص

پودر روی خالص

پودر برنز

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.
۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸
۰۹۱۹۳۶۸۳۲۸۹

مطالب مرتبط