روی, کاربرد, معنویات

آیا سولفید روی می درخشد؟

 

آیا سولفید روی می درخشد؟

در طی قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش با طول موج بلند (۳۶۶ نانومتر)، سولفید روی فلورسانس و فسفر با شدت چشمگیر و رنگ پر جنب و جوش پیدا می شود. پس از خاموش کردن نور ماوراء بنفش، شواهدی مبنی بر انتشار فسفرسانس از سولفید روی به شکل درخشش سبز وهم‌آوری مشاهده می‌کنیم.

چرا از سولفید روی در رنگ های شب تاب استفاده می شود؟

پودر سولفید روی پرمصرف ترین ماده درخشان است. نور ساطع شده از رنگ به دلیل انرژی تابشی است که در کریستال های درخشان توسط ذرات آلفا و/یا بتا رسوب می کند. عدم وجود نور به دلیل اشعه گاما است. هنگامی که فعال کننده تحریک می شود، یک فوتون نور ساطع می شود.

آیا سولفید روی یک رسوب است؟

با احتراق مخلوط روی و گوگرد به راحتی تولید می شود. از آنجایی که سولفید روی در آب نامحلول است، می تواند در یک واکنش رسوبی نیز تولید شود. محلول‌های حاوی نمک‌های Zn2+ در حضور یون‌های سولفید (مثلاً از H2S) به راحتی یک ZnS را تشکیل می‌دهند.

سولفید روی به چه رنگی است؟

سفید

اکسید روی چگونه از سولفید روی ساخته می شود؟

ZnO در حدود ۱۹۷۵ درجه سانتیگراد با فشار اکسیژن استاندارد به بخار روی و اکسیژن تجزیه می شود. در یک واکنش کربوترمیک، حرارت دادن با کربن، اکسید را در دمای بسیار پایین‌تر (حدود ۹۵۰ درجه سانتیگراد) به بخار روی تبدیل می‌کند. با سولفید هیدروژن واکنش می دهد و سولفید روی می دهد. این واکنش به صورت تجاری استفاده می شود.

آیا سولفید روی سمی است؟

اگر اسیدیته آزاد معده بالا باشد، مصرف سولفید روی ممکن است منجر به تجزیه آنها به سولفید هیدروژن در معده و سمیت بعدی شود.

[/vc_column_text][vc_column_text]

جهت استعلام قیمت با شماره۰۹۱۹۳۶۸۳۲۸۹  و ۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸ تماس بگیرید.

#به-سبک-خودت-خرید-کن.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *