کاربرد, مس, معنویات

استفاده از پودرهای مس

استفاده از پودرهای مس

 

پودرهای مس و آلیاژهای مس سالهاست که در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. احتمالاً مشهورترین آن بلبرینگ خود چرب کننده است که اولین کاربرد اصلی بود و هنوز حدود ۷۰ درصد از پودر مس مورد استفاده را تشکیل می دهد.این مورد از توانایی تولید یک جزء با تخلخل کنترل شده به هم پیوسته و متصل به سطح بهره می برد. تولید فیلترهای فلزی نیز از این قابلیت استفاده می کند.

پودر مس خالص به دلیل رسانایی الکتریکی و حرارتی عالی در صنایع برق و الکترونیک استفاده می شود. مس با آلیاژ قلع ، روی ، نیکل و سایر عناصر ، به صورت پودر در قطعات ساختاری و مواد اصطکاکی استفاده می شود. برنج ، برنز و سایر آلیاژهای مس تولید شده با روشهای متالورژی پودر دارای ویژگیهای فیزیکی و مکانیکی مشابه و یا ریخته گری شده هستند. مس همچنین به عنوان یک عنصر آلیاژی در اجزای پودر آهن برای افزایش خواص مکانیکی و کنترل تغییرات ابعادی در حین پخت استفاده می شود که افزودن آن با مخلوط کردن یا نفوذ انجام می شود.

علاوه بر کاربردهای فوق در مورد پودر مس، مقدار زیادی پودر مس و آلیاژ مس به صورت پوسته پوسته استفاده می شود ، یعنی به عنوان پودری که ضخامت آن نسبت به سایر ابعاد آن کم است. چنین پودرهایی برای مثال در رنگهای ضد رسوب ، پوششهای تزئینی و محافظ و جوهرهای چاپ استفاده می شود.

پودرهای مس و آلیاژ مس نیز در کاربردهای غیر ساختاری مانند لحیم کاری ، لحیم کاری سرد و آبکاری مکانیکی و همچنین برای مدالها و مدالها ، محصولات تزئینی فلزی و پلاستیکی و انواع مصارف شیمیایی و پزشکی استفاده می شوند.

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.
۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸
۰۹۱۹۳۶۸۳۲۸۹

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *