کاربرد, معنویات

انواع مختلف اکسیدهای آهن کدامند؟

اکسيد آهن

انواع مختلف اکسیدهای آهن کدامند؟

اکسید آهن یک ترکیب شیمیایی بسیار مهم است. در درجه اول از آهن و اکسیژن تشکیل شده است. اکسید آهن به طور طبیعی و همچنین به صورت صنعتی یافت می شود. استفاده های زیادی از اکسید آهن وجود دارد که آن را برای صنایعی مانند صنعت تولید ، صنایع آرایشی ، صنایع دارویی و صنایع فولاد و آهن مهم می کند.

به طور کلی ۳ نوع مختلف اکسید آهن وجود دارد که به طور طبیعی وجود دارد. تفاوت در نوع اکسید آهن بیشتر به غلظت آهن و اکسیژن در ترکیب داده شده بستگی دارد.

اکسید آهن II (FeO): این ترکیب که به اکسید آهن نیز معروف است ، تقریباً ۹٪ از گوشته زمین را تشکیل می دهد. این رنگ در درجه اول سیاه است و شبیه زنگ زدگی است. اکسید آهن II را می توان با تجزیه حرارتی اگزالات آهن (II) به طور مصنوعی تهیه کرد. از اکسید آهن II به دلیل ماهیت غیر سمی بودن بیشتر به عنوان رنگدانه برای خال کوبی و همچنین در ساخت محصولات آرایشی استفاده می شود.

اکسید آهن III(Fe2O3): این اکسید به طور طبیعی به عنوان ماده معدنی هماتیت وجود دارد و در چندین بخش استفاده می شود. از آن برای تولید آهن برای صنعت فولاد بسیار استفاده می شود. صنایع دیگری که از اکسید آهن III استفاده می کنند ، صنعت رنگدانه سازی ، صنعت جواهرات و لوازم آرایشی است. همچنین برای ضبط مغناطیسی استفاده می شود و می توان آن را در دیسک مغناطیسی و نوارهای مغناطیسی مورد استفاده برای ضبط صدا و فیلم مشاهده کرد.

اکسید آهن II ، III (Fe3O4): این فرم به طور طبیعی به عنوان ماده معدنی مگنتیت ظاهر می شود. این ماده حاوی خواص اکسیدهای آهن II و آهن III است. اگرچه به طور طبیعی در دسترس است ، این ترکیب در درجه اول سنتز می شود تا اندازه و شکل ذرات آن تغییر کند. شکل ظاهری آن پودر سیاه است. استفاده چندگانه از این اکسید وجود دارد. ذرات نانو آن در اسکن ام.آر.آی استفاده می شود ، به صورت داخل وریدی برای معالجه کم خونی مورد استفاده قرار می گیرد و به طور گسترده ای توسط شرکت های دارویی توزیع می شود ، همچنین نوعی ترمیت است که برای برش فولاد استفاده می شود. از اکسید آهن II ، III همچنین به عنوان کاتالیزور در فرآیند هابر (برای تولید آمونیاک به صورت صنعتی استفاده می شود) و در واکنش تغییر آب و گاز (که در تولید مقرون به صرفه صنعتی هیدروژن استفاده می شود) استفاده می شود

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.
۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸
۰۹۱۹۳۶۸۳۲۸۹[

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *