روی, کاربرد, معنویات

فلز روی و پدیده خوردگی

فلز روی و پدیده خوردگی

 

روی خالص

بیشترین مصرف فلز روی در دنیا مصرف به عنوان پوشش ضد خوردگی در فولاد ها می باشد که یکی از انواع ان رنگ های غنی از روی می باشد.رنگهای غنی از روی حاوی سطح بالایی (۸۵٪ -۹۲٪) رنگدانه های فلز روی هستند که به عنوان یک ماده ضد خوردگی فعال عمل می کنند. این نوع رنگ یک فیلم فلزی روی را ایجاد می کند که به عنوان یک مانع فیزیکی عمل می کند و همچنین از محافظت کاتدی برای فولاد زیرین استفاده می کند.

رنگهای غنی از روی به عنوان مؤثرترین سیستمهای ضد خوردگی شناخته شده اند. پس از این مراحل ضخامت این پوشش روی می تواند بین ۶ تا ۱۲۵ میکرون متفاوت است. ضخامت و میزان روی به طور مستقیم بر دوام محافظت در برابر خوردگی تأثیر می گذارد.

کاربرد اصلی رنگهای غنی از روی در حفاظت از سازه های صنعتی (زیرساخت های فولادی ، خطوط لوله ، پل ها ، آسیاب های بادی ، صنایع پتروشیمی و نیروگاهی و غیره) و پوشش ضد خوردگی برای مصارف دریایی و نگهداری کشتی ها و تجهیزات دریایی است.

 

اکسید روی

برای سالها ، ZnO یکی از رنگدانه های اصلی سفید بود که در صنعت رنگ مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه ، حتی اگر از مواد دیگر بیشتر برای این منظور استفاده می شود ، اکسید روی به دلیل ویژگی های مهم دیگر ، همچنان به عنوان یکی از مهمترین عناصر رنگ باقی مانده است ، به عنوان مثال ، مانند محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ، قدرت پنهان سازی و خنثی سازی اسیدهای تشکیل شده در هنگام اکسیداسیون رنگ . جای تعجب نیست که اکسید روی در رنگهای ضد رسوب برای کشتی ها ، محافظت از فولاد و… یافت می شود.

جهت استعلام قیمت آلومینیوم خالص با شماره ۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸ تماس بگیرید.

جهت دریافت آنالیز به ۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸،در واتس آپ پیام دهید.

 

آبکاری مکانیکی

رنگدانه های فلزی روی (ZMP) به طور گسترده ای در آبکاری مکانیکی یا اسپری گرد روی بر روی قطعات و گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرد که به موجب آن قطعات کوچک فولادی (پیچ ، اتصال دهنده ها ، میخ پرچ ، پیچ و غیره) با یک لایه روی بسیار نازک و یکنواخت روی پوشانده می شوند که محافظت در برابر خوردگی را فراهم می کند.

 

Sherardizing

یک فرایند که در آن یک پوشش روی به قطعات کوچک فولادی اعمال می شود. روشی مانند آبکاری مکانیکی است اما در دماهای بالاتر (۳۸۰-۴۵۰ ° C) اعمال می شود.

 

توان تامین

گروه پودر مارکت اماده تامین گرد و پودر روی مصرفی صنایع مختلف از جمله تولید کنندگان رنگ های پایه روی و تولید کنندگان مواد شیمیایی می باشد همچنین گرد روی سوپر فاین ما که اکثراً به عنوان رنگدانه ضد خوردگی در پوشش های صنعتی یا به عنوان عامل کاهش دهنده و کاتالیزور در واکنشهای مختلف شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد ، به طور مداوم مورد برسی قرار می گیرد تا متناسب با انتظارات مشتریان باشد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *