کاربرد, مس, معنویات

پودرهای مس برای لحیم کاری (بریزینگ)

پودر مس

 

پودرهای مس برای لحیم کاری (بریزینگ)

لحیم کاری یک فرآیند اتصال است که در آن یک فلز پرکننده یا آلیاژ تا دمای ذوب حرارت داده می شود و بین دو یا چند قسمت نزدیک به هم توسط عمل مویرگی توزیع می شود. در دمای مایع خود، فلز پرکننده مذاب و شار با یک لایه نازک از فلز پایه تعامل می‌کنند و خنک می‌شوند تا یک اتصال محکم و مهر و موم شده را تشکیل دهند. طبق تعریف، دمای ذوب آلیاژ لحیم کاری کمتر (گاهی اوقات به میزان قابل توجهی) از دمای ذوب مواد در حال اتصال است. اتصال لحیم کاری شده به ساندویچی از لایه های مختلف تبدیل می شود که هر کدام از نظر متالورژی به لایه های مجاور متصل می شوند. پودر مس در لحیم کاری با دمای بالا در دمای بالای ۹۰۰ درجه سانتیگراد استفاده می شود.

پودر مس، پودر برنج و پودر برنز به صورت خمیری به عنوان فلزات پرکننده برای لحیم کاری قطعات فولادی و آلیاژ مس استفاده می شود. خمیر آلیاژ لحیم کاری از پودر فلز (۹۰-۵۵%) و یک چسب خنثی (۱۰-۳۵%) تشکیل شده است. همچنین ممکن است تا ۱۰ درصد شار داشته باشد. برای مثال، در برخی از عملیات لحیم کاری در اتمسفر کنترل شده، نیازی به فلاکس نیست. خمیرها از نظر قوام از خمیرهای قابل اسپری گرفته تا خمیرهای شبیه بتونه متغیر هستند.

برای ایجاد بریزهای با استحکام بالا، می توان لحیم کاری را آنیل کرد تا ساختار و ترکیب دانه (از طریق انتشار) با ماده اصلی همگن شود.

لحیم کاری با دمای بالا یک فرآیند اتصال است که در خلاء یا در یک اتمسفر کنترل شده (کاهشی) با دمای لحیم کاری بالاتر از ۹۰۰ درجه سانتیگراد انجام می شود. در هنگام لحیم کاری، فلز پرکننده لحیم کاری ذوب می شود و در حالی که مذاب می شود به فضای نازکی بین مواد پایه (ذوب نشده) که قرار است به هم متصل شوند، توسط مویینگی کشیده می شود. هنگامی که سرد می شود یک پیوند متالورژیکی قوی و بدون نشتی ایجاد می شود.

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.
۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸
۰۹۱۹۳۶۸۳۲۸۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *