کاربرد, مس

پودر مس و آلیاژهای آن برای پوشش سطح

پودر مس و آلیاژهای آن برای پوشش سطح

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پودر مس و آلیاژهای آن برای پوشش سطح

بسته به هدف پوشش سطح ممکن است از روش های مختلفی برای اعمال پودر مس، پودر برنج و پودر برنز بر روی سطح استفاده شود.

پاشش حرارتی

آلیاژهای هاردفیسینگ رسوب‌ شده توسط پاشش حرارتی شامل پودر مس یا پودرهای آلیاژ مس-روی-قلع مانند پودر برنج و پودر برنز می‌شود.آنها برای جلوگیری از سایش چسب، سایش فرتینگ و سایش حفره استفاده می شوند. فرآیند اسپری حرارتی قابل اجرا شامل اسپری پودر اکسی سوخت و روش اسپری پودر اکسی سوخت با سرعت بالا است.

پوشش بر پایه رزین

ممکن است برای پوشش سطح از ورقه های مس خالص و آلیاژ مس معلق در پایه لعاب لاتکس ضخیم استفاده شود. پوشش مس را می توان تقریباً روی هر سطحی اعمال کرد و باعث می شود سطح، ظاهر مس واقعی را به خود بگیرد.

استفاده اولیه

به اجسام غیر فلزی ظاهر یک سطح فلزی می دهد. قابل استفاده بر روی چوب، سرامیک، خاک رس، کاشی بدون لعاب، پلاستیک، فایبرگلاس، بتن و غیره. در صورتی که سطح به درستی آماده شده باشد، می تواند بر روی فلزات استفاده شود.

استفاده ثانویه

برای استفاده به عنوان پوشش پایه برای ایجاد پتینه، عمدتاً روی اجسام غیر فلزی که در غیر این صورت قادر به پتینه کردن نیستند. همچنین ممکن است برای استفاده به عنوان لکه یا شستشو با آب یا اکسید کننده پتینه رقیق شود.

روش کاربرد

پوشش مسی مبتنی بر لعاب لاتکس ممکن است مانند هر رنگ لاتکس دیگری اعمال شود. ابتدا سطحی که قرار است پوشش داده شود را آستر کنید. اجازه دهید پرایمر خشک شود. سپس اولین لایه پوشش فلزی را با استفاده از قلم مو، غلتک، اسفنج، اسپری یا هر روش دیگری اعمال کنید. لایه اول باید نسبتاً نازک باشد. بگذارید از چهار تا بیست و چهار ساعت یا تا زمانی که خشک شود، خشک شود. لایه های نازک اضافی ممکن است به دلخواه اعمال شود. قبل از اعمال یک لایه دیگر، اجازه دهید هر لایه خشک شود، در غیر این صورت ممکن است پوشش کشسان شود. اگر می خواهید قسمت هایی از سطح پوشش داده شده را پتینه کنید، اکسید کننده پتینه باید زمانی که لایه نهایی هنوز مرطوب است و فقط در مناطقی که مایل هستید تغییر رنگ رخ دهد، اعمال شود. بسته به سطح پوشش داده شده و مقدار اکسید کننده پتینه مورد استفاده، تغییر رنگ باید در حدود ده دقیقه شروع شود.

سایر روش ها

پودرهای مس و تکه های آلیاژ مس معلق در رزین پایه حلال مانند پلی اورتان یا پلی استر نیز ممکن است برای ایجاد پوشش سطحی با اثر فلزی مس استفاده شوند. بر خلاف لاتکس بر پایه آب، رزین های مبتنی بر روغن/حلال نمی توانند روی سطوح پلی استایرن استفاده شوند. پوشش‌های مبتنی بر حلال معمولاً برای ایجاد پتینه استفاده نمی‌شوند. این رزین ها در برابر آب و اکسید کننده های مبتنی بر آب مقاومت بیشتری دارند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_message]جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.
۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸
۰۹۱۹۳۶۸۳۲۸۹[/us_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_grid taxonomy_category=”%d9%85%d8%b3″][/vc_column][/vc_row]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *