روی, کاربرد

کاربرد گرد روی در رنگ های زینک ریچ

رنگ زینک ریچ

 

رنگ زینک ریچ چیست؟

رنگ زینک ریچ ، رنگ هایی هستند که شامل مقادیر بالای ذرات روی یا ترکیب پودر روی با مواد چسبنده آلی یا غیر آلی می‌باشند.
رنگ زینک ریچ به عنوان پوشش بالایی بر روی فولاد یا دیگر سطوح فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در شرایط محیطی سخت مورد استفاده قرار می‌گیرند و در خطر خوردگی مستمر قرار دارند. ذرات روی از طریق قربانی کردن خود، مانع پوسیدگی فلز می‌گردند.
رنگ های غنی از روی در ایالات متحده بیش از ۷۵ سال و در اروپا برای بیش از یک قرن استفاده شده است. یکی از دلایل اصلی موفقیت رنگ های غنی از روی، مانع و حفاظت کاتدیک آنهاست.

 

تعریف رنگ زینک ریچ زینک ریچ 

روی یک مولفه شیمیایی مهم با عدد اتمی سی میباشد و در گروه دوازده جدول تناوبی قرار دارد. روی یکی از مهمترین عناصری می‌باشد که از طریق قربانی کردن خود از طریق فرآیند گالوانیزه، پوسیدگی را کنترل می‌کند.
رنگ زینک ریچ عمدتاً برای حفاظت سطوح فلزی در مقابل پوسیدگی مورد استفاده قرار می‌گیرند و روی گنجانده شده در این رنگ‌‌ها، می‌تواند موجب ارائه حفاظت کاتدی گردد.
پوشش‌‌ها و رنگ زینک ریچ معمولاً با افزودن یک بتونه مورد استفاده قرار می‌گیرند که به عنوان پوشش دوم برای حفاظت از سطح در مقابل زنگ زدگی عمل می‌کند.

 

ویژگی ها

رنگ های غنی از روی دارای ویژگی های مشابه به پوشش روی گالوانیزه گرم شونده هستند.با افزایش درصد روی در فیلم خشک ، این رنگ ها می توانند با خواص مهار کننده خوردگی فلز روی ترکیب شوند.
گرد روی در رنگ با نوارهای آلی ترکیب شده است. این اتصال دهنده ها اجازه می دهد ذرات روی در تماس با یکدیگر باقی بمانند، بنابراین رنگ روی می تواند حفاظت کاتدیک را فراهم کند.
رنگ های غنی از روی یک روش قابل قبول برای تعمیر پوشش های گالوانیزه آسیب دیده بر اساس ASTM A 780 است. رنگ های حاوی روی دارای حداقل ۶۵٪ روی، با مشخصات مشخص شده مطابقت دارند. آنها به طور گسترده ای برای تعمیر پوشش های گالوانیزه آسیب دیده به دلیل سهولت نسبی در چسبندگی کاربرد آنها مورد استفاده قرار می گیرند.
این رنگ ها را می توان به تنهایی استفاده کرد، اما برای پوشش جذاب تر، پوشش پودری اغلب استفاده می شود. در حالی که اکثر پوشش های پلاستیکی به راحتی استفاده می شود، برخی از آنها با حلال های بسیار قوی ممکن است باعث برداشتن پرایمر شوند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *