روی, روی, کاربرد, محصولات

در چه روشی از پودر روی برای استحصال فلزات گرانبها استفاده می شود؟

رسوب‌گیری الکترواستاتیک (Electrostatic Precipitation) یکی از روش‌های استفاده از پودر روی برای استخراج فلزات گرانبها مانند طلا، نقره، پلاتین و غیره است. در این روش، پودر روی به عنوان یک جاذب برای فلزات گرانبها عمل می کند.

ابتدا، از طریق یک دستگاه جمع‌آوری، سیستم جریان هوا به سمت داخل دستگاه هدایت می شود. سپس پودر روی به عنوان یک الکترود مثبت در دستگاه قرار می گیرد. فلزات گرانبها در هنگام جریان هوا با برخورد با پودر روی به سطح آن متصل می شوند.

بعد از جذب فلزات گرانبها، پودر روی به عنوان ذره‌های باردار به عنوان الکترود منفی در دستگاه استفاده می شود. پس از اینکه پودر روی به عنوان الکترود منفی در دستگاه قرار گرفت، یک فرایند بارگیری الکتریکی ایجاد می شود که باعث جداسازی فلزات گرانبها از پودر روی می شود.

درنهایت، فلزات گرانبها از پودر روی جدا شده و با فرآیندی مانند ذوب یا شیمیایی جدا شده و به صورت خام فلزی به دست می آیند.

آیا روش دیگری برای استخراج فلزات گرانبها وجود دارد؟

بله یکی از روش هایی که بسیار مورد توجه است روش مریل کرو (Merrill-Crowe) یا آمالگامیشن طلا است، یکی از روش‌های استخراج طلا از محلول‌های شیمیایی است. این روش در مراحل زیادی از استخراج طلا مانند استخراج طلا از معادن با استفاده از سیانید، استفاده می شود.

در این روش، محلول شیمیایی حاوی ذرات طلا به یک محلول حاوی جیوه (مرکبی از جیوه و جیاگن) اضافه می شود. جیوه به طور طبیعی با طلا و دیگر فلزات گرانبها واکنش دارد و تشکیل آمالگام (یعنی آلیاژ) می دهد. در نتیجه، ذرات طلا به صورت آمالگام جمع می شوند و به راحتی از محلول جدا می شوند.

پس از تشکیل آمالگام، آنها به یک فیلتر ارسال می شوند تا آب و جیوه از آن جدا شوند. سپس آمالگام طلا به عنوان طلای خام باقی می ماند. در نهایت، طلای خام با فرآیندی مانند ذوب و یا پیوند شیمیایی به فلز طلا تبدیل می شود.

مزیت این روش در مقایسه با روش‌هایی مانند استخراج با سیانید از آنجاست که جیوه به سمت فلزات گرانبها جذب می شود ولی به سایر مواد جذب نمی شود، بنابراین آلاینده‌های مضر مانند سرب و زئوبالیت که در روش استخراج با سیانید ممکن است به محلول اضافه شوند، در این روش نیستند.

توان تامین

گروه پودر مارکت آماده تامین پودر روی مورد نیاز شما در مقادیر خرده و عمده جهت استفاده برای استحصال فلزات گرانبها می باشد.

این پودر به دلیل وجود سرب پایین و عدم تغییر در آنالیز آن، برای این منظور بسیار مورد استقبال استحصال کنندگان فلزات گرانبها از سراسر کشور قرار گرفته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *