کاربرد, مس, معنویات

کاربرد پودرهای مس برای لحیم کاری (بریزینگ)

پودر مس

 

کاربرد پودرهای مس برای لحیم کاری (بریزینگ)

کاربرد

لحیم کاری با دمای بالا معمولاً برای اتصال قطعات فولادی ضد زنگ با شکل پیچیده و همچنین برای سایر مواد پایه مانند آلیاژهای نیکل، آلیاژهای مس و الماس استفاده می شود. کاربردهای لحیم کاری در صنایع خودروسازی، صنعتی و ابزارآلات یافت می شود که در آن به استحکام و مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون نیاز است.

مبدل های حرارتی برای مصارف خودرویی، صنعتی و خانگی با استفاده از فلزات پرکننده بر پایه مس، نیکل یا مس لحیم کاری می شوند. در مواردی که نیاز به مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون بالا باشد، لحیم کاری نیکل توصیه می شود. فلزات پرکننده لحیم کاری بر پایه مس جدید ساخته شده جایگزین کم هزینه برای لحیم کاری نیکل است.

روش های ساخت

فلزات پرکننده لحیم کاری از قبل در نزدیکی یا در محل اتصال قرار می گیرند، ترجیحاً از خمیر استفاده می شود. خمیر با لحیم کاری پودر فلز پرکننده مخلوط با یک چسب (بر پایه آب یا حلال) با محتوای پودر در حدود ۸۰-۹۰٪ تشکیل می شود. بایندر خواص رئولوژیکی خمیر را تعیین می کند که بسته به نحوه اعمال خمیر روی ماده پایه انتخاب می شود. خمیر لحیم کاری ممکن است با توزیع، چاپ روی صفحه، پوشش غلتکی و اسپری اعمال شود.

هنگامی که خمیر به مواد پایه اعمال می شود، کل قسمت در یک کوره خلاء (یا در اتمسفر احیا کننده) گرم می شود، چسب در حدود ۵۰۰ درجه سانتیگراد و در دمای لحیم کاری (حدود ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد) فلز پرکننده لحیم کاری می سوزند. ذوب می شود و فضای بین قطعات متصل شده توسط نیروهای مویرگی را پر می کند. هنگام خنک شدن، یک اتصال متالورژیکی بدون نشتی تشکیل می شود.

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.
۰۹۱۲۰۴۹۳۵۶۸
۰۹۱۹۳۶۸۳۲۸۹

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *