روی, کاربرد

پوشش پودر روی(بخش دوم)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

چگونه سطحی را برای پوشش پودر روی آماده کنیم؟

پیش تصفیه سطوح مختلف قبل از اعمال پوشش پایه پودر روی شامل سندبلاست است. مهم است که هر گونه مواد خارجی متصل به این سطوح و هر گونه نقص فلزی مانند فرورفتگی یا علامت ابزار را حذف کنید. این فرورفتگی‌ها اگر ابتدا آن‌ها را پاک نکنید، می‌توانند باعث نقص رنگ شوند. سندبلاست همچنین باعث بهبود چسبندگی در هنگام اعمال لایه پودر روی می شود.هنگامی که سطح را به طور کامل آماده کردید، سپس می توانید پوشش پودر روی را اعمال کنید.

چگونه از پوشش پودر روی استفاده کنیم؟

شما یک پلیمر پوشش پودر روی را با استفاده از یک تفنگ اسپری اعمال می کنید که یک بار الکترواستاتیک ایجاد می کند که باعث می شود ذرات پودر به مواد سطح بچسبند.

پس از این فرآیند پاشش، مواد پوشش داده شده در یک کوره پخت قرار می‌گیرند، جایی که گرما به چسبندگی شیمیایی پوشش اسپری شده به زیرلایه کمک می‌کند. گرما باعث ایجاد تغییرات مولکولی در پوشش پودر روی می شود و پوسته ای محکم و بادوام ایجاد می کند.

چرا از پودر روی به عنوان زیرپوش استفاده کنیم؟

یک سیستم چند لایه برای پوشش لایه ها به تقویت محافظت در برابر خوردگی کمک می کند.

خوردگی به نقاط ضعیف سیستم پوشش ضربه می‌زند. جنبه‌هایی که در طراحی ضعیف‌تر هستند شامل:

– گردش هوا ضعیف

– گوشه ها و لبه های تیز

– بخش های توخالی بدون مهر و موم

– شکاف ها

– تاقچه ها

حتی ماهرانه ترین قطعات ساخته شده احتمالاً دارای لبه های تیز هستند، یک سیستم چند لایه، با استفاده از پوشش پودر روی به عنوان پایه، سطح بالاتری از محافظت را در این لبه های تیز و دیگر نقاط ذاتا ضعیف تر در ساخت ایجاد می کند. استفاده از لایه زیرین به محافظت در برابر خوردگی کمک می کند، مقاومت مکانیکی و شیمیایی خوبی ایجاد می کند و یک لایه پایه ارتجاعی ایجاد می کند که سپس می توانید یک لایه رویی انتخابی خود را روی آن اعمال کنید.

آیا مزایای اقتصادی و زیست محیطی دارد؟

پوشش پودر روی یک لایه با چگالی کم برای ضد خوردگی است، به این معنی که می توانید آن را راحت تر اعمال کنید و پایداری مواد خود را بهینه کنید.

با کاهش سایش و پارگی، چرخه حیات طبیعی بسترها را در استفاده مداوم افزایش می دهد و راه حلی مقرون به صرفه ارائه می دهد که از افزایش بهره وری پشتیبانی می کند.

لایه های ضد خوردگی اپوکسی نیز از الزامات برچسب گذاری برای مواد خطرناک مستثنی هستند و پوشش های پودری ترکیبات آلی فرار صفر یا نزدیک به صفر منتشر می کنند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

جهت مطالعه بخش اول کليک کنيد

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_grid taxonomy_category=”%d8%b1%d9%88%db%8c,%d8%b1%d9%88%db%8c-products”][/vc_column][/vc_row]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *